Hoe informeer ik mijn cliënt over de PREM Geboortezorg?
21 september 2022
Vanaf 1 januari 2023 gaan we op een nieuwe, betere manier cliëntervaringen meten in de geboortezorg. Alle zorgverleners kunnen nu feedback van de cliënt krijgen over de geboden zorg. De zorgverleners kunnen van deze ervaringen leren en zo (de kwaliteit van) hun zorg verbeteren.
Goed om mijn cliënten te informeren! Maar hoe doe ik dat?
We adviseren om te starten met een informerende tekst op je website. We hebben voor deze informerende basistekst een voorzet gemaakt. Ook deze basistekst vind je op de speciale PREM pagina.
Lees ook

10 april 2025
Gegevensuitwisseling
Vanaf 1 juni: gegevensaanlevering Perined weer mogelijk voor verloskundigen
Vanaf 1 juni kunnen verloskundigen hun data weer zonder extra kosten aanleveren bij Perined. Dit is goed nieuws voor de...
26 maart 2025
Kwaliteit
Indicatorenset IG 2025 vastgesteld
De Landelijke Tafel Integrale Geboortezorg (LTIG), met vertegenwoordiging van Bo Geboortezorg, Federatie van VSV’s, KNOV, NvK, NVOG, NVZ, Patiëntenfederatie Nederland,...
24 maart 2025
Kwaliteit
Doe mee aan de pilot van het nieuwe meetinstrument voor VSV’s: VSV reflectie instrument
De voormalige VSV-spiegel is doorontwikkeld tot een vernieuwd en krachtig meetinstrument: het VSV reflectie instrument. Dit vernieuwde instrument helpt VSV’s...