Klantroute Kraamzorg voor zorgverleners

5 oktober 2023

Handige tips en tools die je direct kunt inzetten in je dagelijkse werk.

Waarom een klantroute kraamzorg?

Ieder jaar krijgen in Nederland ruim 29.000 vrouwen die net een baby hebben gekregen geen of te weinig kraamzorg. Vooral alleenstaande moeders, gezinnen met een laag opleidingsniveau of gezinnen met een migratieachtergrond krijgen niet de zorg die zij en hun baby nodig hebben. Dit is een risico voor de gezondheid van moeder en kind. Pharos heeft hiervoor de klantroute ontwikkeld, mét handige tips en tools die je direct kunt inzetten in je dagelijkse werk.

Deze tool is ontwikkeld voor kraamzorgprofessionals, maar ook gynaecologen, klinisch verloskundigen, verpleegkundigen, huisartsen, jeugdartsen en -verpleegkundigen.

Hoe gebruik je de Klantroute Kraamzorg?

De klantroute neemt je mee door zes fases die zwangere vrouwen (en hun eventuele partner) doorlopen: van het begin van de zwangerschap tot en met de kraamzorgweek. In iedere fase wordt besproken wat de zwangere of pas bevallen vrouw kan ervaren en wat zij belangrijk vindt. Je krijgt hierbij tips en tools om je cliënt zo goed mogelijk te helpen.


Lees ook

14 november 2024
Kansrijke Start

Uitnodiging webinar: Veranderende wensen en behoeften rond bevalzorg

In de geboortezorg spelen de veranderende wensen en behoeften van cliënten een steeds grotere rol in het vormgeven van de...
13 november 2024
Kansrijke Start

Regiotour 2024 Samen voor een Kansrijke Start

Ga snel naar: 1. Programma 2. Sprekers 3. Aanmelden Nieuwe bijeenkomst 9 december in Utrecht! Na drie geslaagde bijeenkomsten in...
6 november 2024
Kansrijke Start

Webinar terugkijken: “Eén glaasje kan toch wel?”: Waarom het cruciaal is om het gesprek over een alcoholvrije zwangerschap aan te gaan.

“Een glaasje kan toch geen kwaad?” Het is een veelgehoorde opmerking, maar wist je dat alcoholgebruik voor, tijdens en na...